Vis indkøbskurv

Indkøbskurv

Business Points
Tilbage
Business Points

Business Points er et engelsk undervisningsmateriale til elever på handelsgymnasiet. Den er imidlertid også velegnet i andre erhvervsuddannelsesmæssige sammenhænge, men kan også anvendes på handelsskolens grundforløb og i forskellige kursusmæssige sammenhænge.

Business Points bygget op omkring følgende temaer:

  • Business Structures
  • Social Issues
  • Advertising
  • Consumer Affairs
  • Personal Finance & Budgeting
  • Communication
  • Social Media & Reality TV
  • Entrepreneurship
  • Event Marketing & Event Management
  • Applying for a Job

Emnerne inden for de enkelte temaer tager afsæt i autentisk og aktuelt materiale, og hvert tema følges op med elevaktiverende opgaver, der giver mulighed for at anvende den nye viden fremmedsprogligt.

Det enkelte tema afsluttes med THINGS2DO, som lægger op til en række afsluttende aktiviteter inden for det enkelte tema:

  • Check your understanding – handler om nye faglige udtryk, fænomener o.l.
  • Questions – med relation til de faglige detaljer, beskrivelser i det pågældende tema.
  • Assignments – opgaver, som kan løses individuelt eller i samarbejde med andre.

Foruden de faste standardpunkter vil flere af teksterne også rumme ad hoc spørgsmål og problemløsningsopgaver.

BUSINESS POINTS behandler en række emner, som vil kunne indgå i undervisningsforløb i handelsgymnasiets første år samt i en erhvervsuddannelsesmæssig sammenhæng, hvor der skal arbejdes med tekster, der vedrører erhvervsmæssige, personlige samt samfundsmæssige emner; ligesom materialet også vil kunne anvendes i forskellige kursussammenhænge.

De enkelte temaers emner omhandler autentiske og praktiske forhold, der sigter mod at give eleverne færdigheder i at tilegne sig ny viden på fremmedsproget samt efterfølgende anvende denne nye viden fremmedsprogligt i forbindelse med løsning af temabestemte opgaver.

De valgte temaer imødekommer således behov for faktuel læring kombineret med emneområder, der af de fleste unge opleves som vedkommende – faktisk som et spejl af det samfund, de er en del af. Strukturmæssigt understøttes dette ved, at det enkelte tema afsluttes med en række standardpunkter som under overskriften THINGS2DO lægger op til en række afsluttende aktiviteter inden for det enkelte tema:

● Check your understanding (omhandler nye faglige udtryk, fænomener o.l.).
● Questions (med relation til de faglige detaljer, beskrivelser i det pågældende tema).
● Assignments (opgaver, som kan løses individuelt eller i samarbejde med andre – alle med udgangspunkt i temaets del-elementer).

Foruden de faste punkter rummer flere af teksterne ad hoc spørgsmål eller problemløsningsopgaver. En stor tak til kolleger samt klasser, der har medvirket med gode kommentarer i tilblivelsesprocessen.

I also want to express my sincere thanks to institutions and companies in Britain for permission to use facts, figures, and pictures. 

Balle, juni 2012

John Christensen

Point 1 Business Structures 
Retail trade 
Different structures in retail trade
Sole traders 
Partnerships
Limited companies 
Cooperatives 
Setting up a business – the entrepreneur 
Stakeholders and ethics 
Marketing 
Company profiles 
Theory IRL 

Point 2 Social Issues 
Citizenship 
Lifelong learning 
Lifelong learning programme 
The young unemployed 
Being on your own or in the group
Agony Aunt 

Point 3 Advertising
The role of advertising 
How advertising can help your business 
Target your customers 
Local advertising 
Local and regional newspapers 
Advertising on the internet 
Your own website 
Advertising your business on other websites 
Advertising in the trade and technical press 
Radio, cinema and outdoor advertising 
National papers, magazines and TV 
Planning an advertising campaign
Advertising in Britain

Point 4 Consumer Affairs
Bits and pieces of law 
The Sale of Goods Act 
The Trade Descriptions Act 
Consumer Protection 
Customer care 
What is customer care? 
Understand your customers 
Measure your customer service levels 
Customer feedback and contact programmes 
Customer loyalty schemes 
Use customer care to increase sales 
How to deal with customer complaints 

Point 5 Personal Finance & Budgeting
Household income 
Eating and drinking habits 
Women and men 
Spending your money 
Be aware of the costs 
In need of assistance? 

Point 6 Communication 
Communication models
Integrated communication platform 
Cross cultural communication 
Communication in business 
Communication in advertising

Point 7 Social Media & Reality TV
From pigeons to Twitter 
Reality TV

Point 8 Entrepreneurship
Setting up a business 
Britain's new entrepreneurs 

Point 9 Event Marketing & Event Management
What is event marketing? 
The role of the event organiser 
Events 

Point 10 Applying For a Job 
Labour market issues
The Equal Pay Act 
The Sex Discrimination Act 
The Employment Equality (Sexual Orientation) Regulations
The Race Relations Act 
The Employment Equality (Religion or Belief) 
Choosing a job
Applying for a job 
The curriculum vitae (cv) 

En e-bog er en bog i digitalt format, så den kan læses på en computer, en smartphone eller på en tablet. E-bogen findes i pdf-format.

Når du har købt din e-bog, modtager du et downloadlink via mail. Du downloader herefter e-bogen direkte til din computer.

Hvis den købte e-bog er beskyttet med DRM skal et bestemt læseprogram, fx Adobe Digital Editions, være installeret på din computer, inden du begynder at downloade e-bogen.
Uanset om e-bogen er beskyttet med DRM, vandmærke eller ingen kopibeskyttelse, så er det tale om ophavsretligt materiale, der ikke må videregives til brug af andre end køberen.

Har du brug for hjælp til at læse din e-bog? Find information og vejledninger her.

Vælg den indkøbsliste, skal føjes til

Vælg type

Alle priser er inkl. moms