Vis indkøbskurv

Indkøbskurv

Ind i praksis
Tilbage

Begrebet praksis har en helt central placering i de danske erhvervsuddannelser. Men hvad betyder praksis egentlig? Vi hører ofte erhvervsuddannelserne omtalt som praksisrelaterede, praksisorienterede, praksisbaserede, praksisanvisende m.v. Men hvad vil det sige, hvordan adskiller begreberne sig, og hvordan skal vi sortere i den store mængde af praksisbegreber?

Bogen Ind i praksis undersøger igennem seks artikler hvordan praksis foregår i undervisningen ude omkring på landets erhvervsskoler. Med afsæt i et stort empirisk materiale bidrager bogens artikler til at belyse, hvad det betyder for vores forståelse af erhvervsuddannelser, at de har noget med praksis at gøre, og hvordan man denne forståelse kan opnå mere nuancerede forståelser af praksisindragelse, differentieret undervisning og læring i erhvervsuddanelserne.

Bogen er skrevet til undervisere og deltagere på diplomuddannelsen i erhvervspædagogik - og til alle med interesse for praksisudfoldelse. Bogens forfattere er alle tilknyttet Nationalt Center for Erhvervspædagogik og har mangeårig forsknings- og/eller undervisningserfaring inden for erhvervsskoleområdet.


Ekstramateriale
Under forsidebilledet finder du bogens gennemgående model, Praksislæringsmodellen, til fri download. Du kan også se et uddrag fra bogen.

  • Henrik Hersom og Peter Koudahl: FORORD
  • Henrik Hersom: PRAKSISLÆRING I ERHVERVSUDDANNELSERNE
  • Geert Allermand: MIDT I PRAKSIS
  • Kjeld Sten Iversen: HVAD GØR LÆREREN, MENS ELEVERNE LÆRER? LÆRERKOMPETENCER I PRAKSIS
  • Claus Bo Jørgensen: FRA UDDANNELSESPOLITISKE INTENTIONER TIL DIFFERENTIERET UNDERVISNING – KRAV OG MULIGHEDER
  • Hans Jørgen Knudsen: UNDERVISNINGSDIFFERENTIERING I PRAKSIS
  • Susanne Gottlieb og René Nordin Bloch: LÆRERTEAM PÅ ERHVERVSSKOLER – I PRAKSIS
Vælg den indkøbsliste, skal føjes til

Vælg type

Alle priser er inkl. moms