Vis indkøbskurv

Indkøbskurv

Spørg hvorfor
Tilbage
Spørg hvorfor

Spørg hvorfor

01. udgave, 01. oplag, 2012

Forfatter
Ida Borch, Louise Harder

Med denne bog får du værktøjer og metoder til at spørge for at kunne forstå. Bogen handler om målgrupper, mening og megatrends. Og om fokusgrupper, fortolkning og forståelse.

Spørg Hvorfor handler om, hvordan du får en dybere forståelse af, hvad din målgruppe i virkeligheden tænker på, og hvordan du kommer tættere på en forståelse af dem ved at lave kvalitative undersøgelser: Hvad skal du lægge vægt på i samtalen? Og hvordan gennemfører du den?

Bogen falder i tre dele:
Del 1 handler om, hvorfor det er klogt at lytte til dine kunder og brugere. Om hvorfor det er vigtigt at gå i dybden med emner som megatrends, mindsets og mening hos din målgruppe.
Del 2 handler om dem, der laver kvalitative undersøgelser. En række professionelle praktikere giver deres erfaringer og gode råd videre til dem, der skal arbejde med kvalitative undersøgelser for første gang.
Del 3 handler om, hvordan du selv organiserer, gennemfører og afrapporterer undersøgelser og fokusgrupper.

Del 1:
Indledning
Forskellen på bløde og hårde data
Om mindsets
Relevans.
Den tavse viden – det kunden ikke ved, han ved
At sætte kunden i centrum for udviklingen
Megatrends
Om forskellen på respondenter i gruppen, og hvorfor det er vigtigt at kende til denne forskel

Del 2:
Hvordan gør de det – dem, der gør det selv?.
Scheutz' interviewmetode
Når virksomheden henter data hos sine egne
Moderation i praksis
Mobile probing er Guds gave til innovationsprocessen
Innoveillance - når vi går fra egentligt forhør til forståelse i markedsanalysen
Den gode moderator

Del 3:
Gør-det-selv guide til kvalitative undersøgelser
Hvornår er en undersøgelse en undersøgelse?
Kan man stole på det, de siger?
Den menneskelige faktor
Projektorganisering: Hvem gør hvad?
Baglandet
En passende distance
Empati
En god samtalepartner

Forfatterne deler her ud af deres omfattende erfaringer med at gennemføre undersøgelser og undervise i, hvordan man gør. Det er blevet til den første egentlige håndbog til medarbejdere i virksomheder og organisationer, studerende og iværksættere, der har lyst til selv at prøve kræfter med at lægge det kvalitative øre til jorden.


Louise Harder Fischer f. 1969
cand.merc.dat fra CBS – Handelshøjskolen i København. Selvstændig konsulent og foredragsholder. Partner i netværksvirksomheden Viden Nu. Research Manager hos FuturecomBusiness. Ekstern lektor på institut for Information Management på CBS, i IT­forandringsledelse, innovation og entrepreneurship. Gæsteunderviser på Medie­ og journalisthøjskolen. Har tidligere været underdirektør hos Gad’s Research and Reflexion og rektor på Københavns Erhvervsakademi. Er medforfatter på en række fagbøger om webudviklingsmetoder, online kommunikation og målgruppeanalyse.


Ida Borch f. 1966
cand.mag i retorik fra Københavns Universitet. Ekstern lektor på CBS, Syddansk Universitet og Handelshøjskolen/Århus Universitet samt censor ved retorik på Københavns Universitet. Ida Borch ejer rådgivningsvirksomheden Orator og er sammen med Louise Harder Fischer partner i netværksvirksomheden VidenNu, hvor hun bl.a. fungerer som freelancemoderator. Har været uddannelsesleder på multimediedesigneruddannelsen ved TietgenSkolen/Odense Tekniske Skole og chefkonsulent med ansvar for kvalitative analyser i markedsanalysebranchen.

En eBog er en bog i digitalt format, så den kan læses på en computer, en smartphone eller på en tablet. eBogen findes i pdf-format.

Når du har købt din eBog, modtager du et downloadlink via mail. Du downloader herefter eBogen direkte til din computer.

Hvis den købte eBog er beskyttet med DRM, skal et bestemt læseprogram, fx Adobe Digital Editions, være installeret på din computer, inden du begynder at downloade eBogen.

Uanset om eBogen er beskyttet med DRM, vandmærke eller ingen kopibeskyttelse, så er det tale om ophavsretligt materiale, der ikke må videregives til brug af andre end køberen.

Har du brug for hjælp til at læse din eBog? Find information og vejledninger her.

Pris
299,00 DKK

Levering: 2-5 hverdage

Varenr.

104019-1

ISBN

9788757127430

Antal sider

203

Forlag/udgiver

PRAXIS - Nyt Teknisk Forlag

Vælg den indkøbsliste, skal føjes til

Vælg type

Pris
299,00 DKK

Levering: 2-5 hverdage

Varenr.

104019-1

ISBN

9788757127430

Antal sider

203

Forlag/udgiver

PRAXIS - Nyt Teknisk Forlag

Alle priser er inkl. moms