Vis indkøbskurv

Indkøbskurv

Visuelt salg
Tilbage
Visuelt salg

Visuelt salg giver gode råd og anvisninger til, hvordan du kan arbejde med visuelle og kreative aspekter i salgsarbejdet i forhold til bl.a.:

  • Ideudvikling
  • Dekoration
  • Vareeksponering
  • Layout af skilte
  • Farver
  • Annoncer
  • Hjemmesider
  • Opbygning af stande og butikker
  • Opgavepræsentation

 

Visuelt salg er udarbejdet af Susanne Gregersen og Niels Jørgen Andersen, der begge – foruden at arbejde freelance for detailvirksomheder i ind- og udland – har mange års undervisningserfaring.

Visuelt salg henvender sig til kreative fagområder – eksempelvis på hg-uddannelsen detail med specialer – hvor salg og præsentation af varer, serviceydelser og budskaber er i centrum, f.eks. dekoration, butiksdrift,innovation og iværksætteri.

Mange kender til at gå rundt i byen eller på udstillinger og være helt opslugt og begejstret over det, man ser. Det skyldes ofte, at Visual Merchandising virker, at merchandiseren kan sit håndværk, og at ideen er god og fører kunden hen til noget, de drømmer om eller gerne vil være en del af.

Som Visual Merchandiser er vores mål at skabe en platform for salg af de varer, der er repræsenteret i eksempelvis en butik, på en messe eller udstilling. Det er vigtigt at holde ved de gode kreative ideer, det gode håndværk og at oplevelser, der taler til vores sanser.

Udfordringen for branchen og kommende Visual Merchandiser bliver (igen) at bevise deres berettigelse. I løbet af de seneste år har tendensen været, at reklamebranchen i stigende grad har stået for udviklingen af totale markedføringskoncepter, der også inkluderer dekorationsmaterialer. Resultatet er konformt, ideforladt og domineret af færdigtrykte displays.

En inspirerende dekoration består af flere elementer: Den gode ide, kendskabet til at sætte farver sammen og grundlæggende principper om, hvordan man opbygger fx en vinduesdekoration eller udstilling. Det forudsætter, at man kan håndtere de forskellige opstillingsmuligheder.

Jeg håber, at Visuelt Salg kan bidrage med gode værktøjer og viden om, hvordan man bliver fagligt velfunderet, for det er der til enhver tid brug for. Det handler også om at lære at forvalte sin kreativitet, være åben overfor tidens strømninger og tendenser og bruge det i det visuelle salgsarbejde.


Rigtig god fornøjelse!
 

Martin Graae
Visual Merchandising Manager

Illums Bolighus

 

1. Idelære

* At finde inspiration

* At skabe en ide

* At udforme en ide

2. Tegning

* At tegne er at se

* Frihåndstegning

* Perspektivtegning

* Arbejdstegning

* Isometri

3. Dekoration

* Harmonier

4. Farvelære

* Hvad er farver

* Farvesystemer

* Natural Colour System

* Praktisk brug af farver

* Farvepsykologi

5. Skiltning

* Forskellige former for skilte

* Produktion af skilte

6. Belysning

* Belysning er afgørende for salget

7. Layout

8. Visual merchandising

* VM øger dit salg

* Kundernes adfærd

* Kundecirkulation

* Afdelingsplacering- og opbygning

* Inventar

* Varepræsentation

* Farver

* Skilte

* Belysning

* Dekoration

* Vareoplæg

9. Præsentation

* Præsentation

10. Personlig Performance

* Kommunikation

* Forberedelse

Stikord

 

Vælg den indkøbsliste, skal føjes til

Vælg type

Alle priser er inkl. moms